مطالب آموزشی

 

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد. رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه شما را دچار اضافه وزن و بیماری کند، برای شما فراهم می‌کند. همچنین رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهایی از جمله چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در شما کاهش دهد. برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.

 

 چرا رژیم سخت به بدن شما آسیب می زند؟

هرچند فرد اظهار کند که رژیم غذایی مصرفی او میزان کالری لازم بدن او را تامین می کند، با این حال میکروعنصرهایی برای رشد مو و لطافت پوست لازم است که ممکن است در این رژیم های غذایی سفت و سخت به بدن نرسند یا به دلایلی در جذبش مشکل ایجاد شده باشد یعنی جذبش بسیار کمتر شود،

در نتیجه فرد بعد از مدتی به رغم اینکه اظهار می کند میوه و سبزی و ماهی و… به مقدار کافی در رژیمش وجود دارد ولی دچار ریزش موی خیلی شدیدی می شود تا حدی که نگران کننده است و می تواند باعث آزار روحی فرد شود.